23 Mayıs 2013 Perşembe

Teknolojiye uyum sağlamak..


By on 5/23/2013 01:30:00 ÖS

Ucuzcu Bekir her yerde..
Genç yaşlı demeden  teknolojiye uyum sağlamaya çalışıyoruz malumunuz. İnternetle ve dolayısıyla bilgisayarla ilk tanıştığımız zamanlarda hepimizin başından fıkra gibi olaylar geçmiştir.
En bilinenlerinden bir tanesini anlatayım:
Bilgisayar kullanmaya henüz yeni başlamış bir kadın, aslında basit olan  bir sorunla karşılaşınca panik olup teknik servisi aramış.. Teknik serviste zaten telefonlara bakmaktan bitap düşen eleman kadını yönlendirmeye başlamış:
"- Önce internetten çıkın, sonra da açık olan bütün pencereleri kapatın lütfen.." Kadın hemen yanıtlamış:
" Biraz bekler misiniz?" 
Aradan zaman geçince kadın yine telefona gelmiş:
"-Evdeki açık olan bütün pencereleri kapattım, çok da sıcak oldu içerisi. Demek bilgisayara cereyan çarpmış rüzgardan.."

İşte halimiz ilk zamanlarda tam da bu kadın gibiydi. Hala da alışamıyoruz çoğu şeye.. Mesela ben dokunmatik telefonlara hala alışamadım. Her şey nasıl da hızla değişiyor böyle.. Bu pencere esprisini eskiden tavla öğrenen acemilere yapardık, hala aynı espri yapılıyor mu bilmiyorum.
"- Bu şeş kapısı, bu dört iki kapısı.. Bu kapıları iyice öğren, sonra da sana pencereleri öğreteceğim" derdik ve tavla bilmeyen aceminin arkasından kıs kıs gülerdik.. Yine pencere esprisi var ama artık bilgisayarlarla ilgili..

Her şey nasıl da hızla değişiyor böyle.. Bundan 20 sene önce sanal dükkanım olacağını söyleseler bırakın inanmayı, "uzay devrinde mi yaşıyoruz?" derdim herhalde.. Bakın şimdi sanal dükkanımda çalışıyorum.. Daha neler göreceğiz bakalım..

Kalın sağlıcakla
Bekir Abi'niz..





Ucuzcu Bekir der ki:

Her türlü yorumunuz kabulümdür, yeter ki incitecek bir şey söylemeyin..

0 yorum:

Yorum Gönder

Hakaret içermedikten sonra her yorum kabulümdür.