3 Haziran 2013 Pazartesi

Empati ile ilgili iki fıkra


By on 6/03/2013 03:41:00 ÖS

empati kurmak
Önce Nasreddin Hoca'dan:
Hoca evin damından düşer. Acı içinde yerde kıvranırken komşuları yardıma gelir.
"- Hocam, koca adamsın nasıl düştün damdan, biraz dikkat etseydin" derler.. Bu arada hocaya yardım etmek için çekiştirerek daha çok canını yaktıklarının farkına bile varmazlar.  Hoca acılar içinde seslenir:
"- Siz çekilin, bana damdan düşen birini getirin, benim halimden ancak o anlar" diye bağırır..
İşte empati böyle bir şeydir. Açın halinden tok anlamaz misali..

Bir de empati yoksunlarının sempatiyi bile anlamayışlarına örnek verelim. Anlamadan dinlemeden yangına körükle giden tiplerdir bunlar..

Temel, Dursun'a başından geçenleri anlatıyormuş:
"- Adamın biri bana "çok sempatiksiniz" dedi.. Dursun anlamaz:
"- O nedur da?"
"-Ben de anlamadum, pilmeyrum nedir, her ihtimale karşi furdum oni."

Herkese hoş görülü, empatik ve sempatik günler dilerim..



Ucuzcu Bekir der ki:

Her türlü yorumunuz kabulümdür, yeter ki incitecek bir şey söylemeyin..

0 yorum:

Yorum Gönder

Hakaret içermedikten sonra her yorum kabulümdür.